Vervolg op naar Lake Havasu

5 mei 2017 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Ook was er dan een benzinestation, want ja als je  boodschappen wilde doen, moest je tochten eindje rijden. Bij Kingsman bij de Subway een broodje gekocht en benzine getankt, op zulke wegen moet je zorgen dat de tank vol blijft. Toen de HW 40 op ri Los Angeles, landschap veranderde niet erg veel , wel liep de temp steeds verder op van 100 F naar 112 op de plaats van bestemming 45 Gr Celsius.

De afslag naar Yuma kwam in zicht en we vervolgenden onderweg over de 93 naarhet zuiden, was nu een 2 baansweg met stukken waar je kon inhalen. Zoals gezegd kwamen we om 14:30 in Lake Havasu aan, we hadden de Tom Tom op centrum gezet, daar gingen we op goed geluk naar links om na 400 meter het motel Havasu Inn te ontdekken, we hadden tot dan toe nog geen motel gezien, nu bleken de meeste aan het meer te liggen, deze was prima voor ons en de prijs ook. Voor we het centrum bereikten wat overigens niet is zoals wij hier hebben, waren we al langs een heel groot   RV park gereden, langs de Wallmart en langs supermarkten uiteraard stonden er ook huizen, geen verkeerde overigens. Zoals je op de foto's kunt zien is onze kamer van allegemakken voorzien, maar vanwege de hitte en het feit dat we de supermarkten al gepasseerd waren , besloten we om toch maar zelf niet te koken. Even een bakkie zetten, Kees hield een siësta, veel rijden en de warmte maakt een mens loof ( = west Fries voor moe). 'S nachts slecht slapen.

Na aanwijzing van de motelmanager gingen we op weg naar de straat met de eetgelegenheden, we sloegen eigenlijk een verkeerde weg in, maar voor ons gelukkig want daar was de Golden Corral, een buffetrestaurantketen waar je goed kunt eten en genoeg keus hebt. Boven alle gerechten staat wat het is maar ook het aantal calorieën

Dat si heel handig al weet ik daar wel aardig wat van na een jaar WW, de verleidingen waren groot , maar toch gezonde en lekkere keuzes kunnen maken, met als toetje een  klein ijsje op zijn Hollands en niet Amerikaans, je kon zelf hoeveelheid bepalen.

Buiten werden we aangesproken door een 4 tal Amerikanen, je mag 3 x raden hoe dat kwam. Zij woonden op het eiland waar je kon komen via de London bridge.

Na afloop nog even naar de Londonbridge gereden dat een eiland verbindt met vaste land, op dat eiland staan ook weer mooie huizen , we zijn de brug niet over geweest.

Tijdens ons rondje raakten we weer ingesprek met nu mensen uit Michigan die hier op vakantie zijn, de kou daar ontvlucht . Zij vonden het ook erg warm maar beter dan de kou daar. Het werd snel donker om 20:00uur was de zo'n onder, tijd om ons motel op te zoeken ,morgen weer een lange reis voor de boeg.

1. Giel:
    Prachtige foto's
  2. John & Sylvia:
    6 mei 2017
    Mooi verhaal weer Loes, en wat een prachtige foto's, wel erg warm dus bij jullie maar daar raak je op een gegeven moment aan gewend (toch?)
    Trouwens mooie auto !! Daar heb je de ruimte in denk.
    Geniet !!
    "Have a Nice day"