Van Lake Havasu naar Yuma

6 mei 2017 - Yuma, Arizona, Verenigde Staten

8:15 vertrokken ri zuiden naar Yuma in het uiterste zuidwesten van Arizona vlakbij grens Mexico , nou ja ligt er nog wel 50 km vanaf. het was toen 87 F, dus 30 graden aangenaam koel . Onderweg een paar stops de eerste al snel bij het Lake Havasu Statepark aan de rivier, wilden even kijken en wat foto's nemen, dat mocht zonder te betalen. Daarna stop op een uitkijkpunt, een stop bij de Parkerdam daarna in Parker om wat boodschappen te doen o.a. Brood . Dat was volkorenbrood zonder al te veel zoet erin dat stoppen ze hier bijna in alle bruinbrood , was van fabriek en kostte $4,49 wat ongeveer hetzelfde is als in euro's dus heel prijzig. Was wel te eten. Na Parker , door gereden door een steeds droger worden landschap, dat onderweg van vegetatie veranderde , zo zagen we de eerste grote cactussen verschijnen her en der verspreid in het landschap. Aan de linkerkant begon het wildliferefuse refuse dat zeker 100  kilometer lang was, niet ingereden vooral stoffige zandwegen. En we wisten niet hoe ze zouden lopen en wat we verderop zouden aantreffen, dan heb je een vierwielaandrijving nodig . Na  een  poosje kwam er een soort cactus bij , weet zo even niet de naam, echt stoppen konden we niet, de weg was voornamelijk recht en vlak maar af en toe  waren er een soort dips in, dat kwam omdat daar als de Colorado buiten haar overs zou treden het water langs moest. Je kon het je bijna niet voorstellen omdat het nogal droog was. Voor we trouwens langs de refugié kwamen , reden we langs een heel vlak gebied waar het behoorlijk waaide, er waaiden steeds droge stukken struik over de weg, je ziet dat weleens in cowboy films , moeilijk op de foto te krijgen. Een 60 km voor Yuma was aan de rechterkant een militair terrein, op een gegeven moment was er een soort klein openluchtmuseum van legervoertuigen etc. We zijn er even naar toe gereden maar stelde niet veel voor. Zo 10 km voor de stad veranderde het landschap ineens , hetleek de Wieringermeer wel, vlak groen en ze verbouwde er allerlei gewassen van mais tot aardappelen ook waren er fruitbomen, in de verte zag je wel nog de stof wolken. Er werd heel veel beregend dat moest ook wel, want anders groeit er niks. De stad zelf stelt niet veel voor, het centrum is gewoon een kruispunt waar het communitygebouw ( soort gemeente huis) staat. Na even zoeken zagen we een tweetal motels, de ene zag er van buiten duur uit en was dat ook, de andere zag er eenvoudiger uit, maar de kamer was netjes en schoon en van koelkast magnetron en airco voorzien. De andere gasten waren volgens ons niet echt toeristen maar mensen die daar in de buurt werkten , vooral Mexicanen, ze spraken Spaans en Afro-Amerikanen maar goed als ze maar niet teveel lawaai maken . Ze waren ook niet bepaald vriendelijk en een praatje was er dan ook niet bij. Maar goed morgen zijn we weer weg. Na een bak koffie en even lekker niks, besloten we naar de rivier te rijden, intussen was het steeds harder gaan waaien en trok de lucht dicht, weg zo'n weg blauwe lucht, het werd koeler, dat was wel fijn. Bij de rivier was het vooral erg stoffig .niet heel aangenaam dus maar even gebleven terug naar het motel , onderweg zagen we een Mexicaans restaurantje, daar zijn we naar toe gelopen, de wind werd steeds harder een complete storm de lucht zag ook wat dreigender, maar ze verzekerden ons dat het niet zou gaan regenenof onweren was wel uitzonderlijk want meestal was het er heet en zonnig. Na een lekkere maaltijd chickenburritto met rijst en bruine bonenpuree

Laatste niet echt mijn ding ,gingen we terug naar het motel waar de airco wel  uit kon morgen naar Ajo naar het oosten verder naar het zuiden kunnen we niet komen dan in Mexico, lijkt ons niet zo'n goed plan .

Daar blijven we 2 dagen hotel al geboekt. Het waait trouwens nu behoorlijk stormt eigenlijk . 21 graden dat is dan wel weer lekker.

1. Paul en tineke:
    7 mei 2017
    leuk om de stukjes te lezen en de foto`s tezien ,je ziet wij volgen jullie ,zelfs op de boul hebben we het over jullie
    geniet ervan Groet Paul
  2. John & Sylvia:
    7 mei 2017
    Je had reisverslagboekenschrijfster (mooi scrabble woord) moeten worden Loes, je omschrijft het allemaal heel mooi !!
    Owjee bruine bonen puree, dat is niks voor mij Kees
    Succes weer verder !!
    "Have a Nice day"
  3. John & Sylvia:
  4. Loes:
    8 mei 2017
    Wij houden ook alles bij van wat er bij jullie gebeurd, dankzij Facebook Paul. Doe iedereen maar de groeten.
    Leuk dat jullie ook reageren zo weet ik dat het goed overkomt. Bedankt voor de tip John