Bezoek aan de Hooverdam daarna door naar Lake Havasu city

5 mei 2017 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we weer vroeg wakker, dat was maar goed ook want de temperatuur was al weer boven de 30 graden, na te hebben uitgecheckt en onze borg van $100,00 terug gekregen te hebben na inspectie van de securitie, dat is daar blijkbaar nodig zal genoeg vernield en misschien gestolen worden, gingen we ri Kingsman.

Natuurlijk mocht een bezoek aan de Hooverdam niet ontbreken, ook al waren we er eerder geweest het blijft een mooi gezicht, je snapt niet hoe ze het voorelkaar gekregen hebben om te bouwen in de jaren dertig. De dam is gebouwd om de Colorado te temmen, er is daar een enorm verval. Er wordt dan ook electriciteit opgewekt. Aan de ene kant van de dam zie je ver onderaan de Colorado liggen en aan de andere kant ligt het veel hoger gelegen Lake Mead, na het Lake ( meer) wordt het weer de Colorado.

De hoge brug die je op de foto's ziet is er nog niet zo lang, de vorige keer dat we in Neevada Arizona waren ( ben even kwijt welk jaar ) waren ze de brug nog aan het bouwen, er is niet alleen een brug gebouwd maar een heel nieuw stuk snelweg, voorheen moest alle verkeer over de dam rijden. Nu kun je over de dam naar een aantal parkeerplaatsen en een overlook ( uitkijkpunt), dan moet je weer terug.

Voordat je bij de dam komt moet je door een veiligheidshek, wij mochten doorrijden kwam zeker omdat we er zo onschuldig uitzien, maar er werden ook auto's aan een grondige inspectie onderworpen. Ze zijn uiteraard bang voor een aanslag.

De rivier vormt de grens tussen Nevada en Arizona, daar gaat de tijd een uur terug, alleen is het nu dezelfde tijd want alle staten behalve Arizona hebben net als wij de zomertijd.

Onze auto stond wat hoger geparkeerd, dus even een stukje lopen, gelukkig waaide het er ook een dus op punten kon je een beetje afkoelen.

Na ons bezoek gingen we terug naar de HW 40 , we besloten om toch naar Yuma te gaan, dat ligt helemaal onderin Arizona aan de grens met Mexico en Californie .

Het is nogal een eindje rijden , dus onze volgende stop zou Lake Havasu City worden,Om een uur of half 3 bereikten we de vrij nieuwe stad aan Lake Havasu, weer een onderdeel van de Colorado. Onderweg wat foto's genomen van een vooral erg droog dor landschap met steeds meer yucca's en cactussen. Met op de achtergrond de Black Mountains. Af en toe woonden er mensen meestal stonden er wel een paar huizen / caravans redelijk dicht bijelkaar, wij zouden zeggen : Ik zou er niet dood gevonden willen worden ." Oo