Van TOC naar Santa Fe

14 mei 2017 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

14 mei Moederdag, bij jullie zat de dag er al bijna op bij ons moest hij nog beginnen. Hoop dat alle moeders goed verwend zijn met vooral zelf gemaakte cadeautjes , want die zijn nog altijd het leukst. Voor de verandering heeft Kees de eitjes gekookt, die we gister op de yardsale gekocht hebben. Ze waren kakelvers dus moeilijk te pellen en ook eigenlijk een beetje te zacht, maar ja de bedoeling was goed. Niet vanwege Moederdag hoor, ben immers zijn moeder niet. Wel 15 minuten langer geslapen dan anders dus 8:45 op weg, eerst even langs de Wall Mart voor voor fruit voor onderweg. Het zou een rit worden van 317 km , dus van ons naar Zuid Limburg over de Interstate 25 naar het noorden. Op de kaart was er na zo'n 90 km een weggetje dat met de snelweg mee liep en dachten we langs de rivier. Dus even weg van de snel weg, geen rivier te zien en verder ook niet veel bijzonders, dus maar weer na 12 km de snelweg op. Het landschap bestond voornamelijk uit zand/grind met lage struikjes, iets anders wil er niet groeien, wel zag je even verderop groene bomen en velden en dorpjes in een lange lint langs de RIo Grande dit alles rechts van ons , links alleen dus het dorre landschap wel heuvelachtig aan beide zeiden. Met op de achter grond een bergketen. Het eerste deel waar we langs reden heette Jornada del Muerto , de bergen de San  Andres Mountains

Onderweg 2 x bij reste area gestopt om even de bene te strekken.Bij de tweede waren er houten hokjes waar je in kon picknicken, maar vuur op wat voor manier ook was verboden, dus geen koffie kunnen zetten. Nu doen we dat onderweg niet zoveel omdat er vaak wind staat is lastig met de gasbrander. Er was trouwens helemaal geen wind vandaag. De temp toen we TOC verlieten was al 22 graden en onderweg liep het op tot 27-28. Even voor Alberquerque reden we over de rivier, die vervolgens aan de linkerkant zijn haar weg vervolgde stroom opwaarts dat wel. Dus landschap rechts werd droger en links groener.

We zagen al gauw de hoge gebouwen die het centrum van Alberquerque vormden aan de linker kant, de laag bouw strekte zich kilometers lang uit vnl aan de linkerkant, die van de rivier dus logisch.

Nog o'n 50 km verder lag Santa Fe , we hadden aan het begin van onze reis couponboekjes gehaald bij de toeristen info, de Amerikagangers onder ons weten wat ik bedoel, voor motels. Deze hadden we nog niet eerder kunnen gebruiken, nu wel we hadden een bon voor de Days Inn, daar kamer geboekt voor 2 nachten $ 5,00 dollar korting per nacht, dus ... Morgenochtend ook nog ontbijt met ei etc. Dus we zijn benieuwd, maar meestal is det in de Days Inn wel goed. Vandaag verder een rustig dagje , morgen de stad in. Omdat we nog 3 eieren hadden en twee dagen ontbijt hier hebben , voor de lunch maar van de andere 3 omelet van gemaakt en op een sneetje brood. Wel veel eieren voor 1 dag, maar moet kunnen.temp is hier nu 24 en bewolkt dus niet te heet. Kees doet een dutje want reizen is oh zo vermoeiend. Straks een indiaasbuffet restaurant uitproberen is weer eens wat anders.

1. Joop:
    15 mei 2017
    Doe Witte Veder de groeten. Mocassins hebben qua flexibiliteit veel weg van klompen.
    Kid Colt kon er overigens ook wat van, hoor. Groet, Joop en Frida.