Van Santa Fe naar Gallup en de eerste regen van betekenis

16 mei 2017 - Gallup, New Mexico, Verenigde Staten

16 mei,na het ontbijt vertrekken we weer voor naar volgende halte , dat zal of Grants 160 km of Gallup 280 km  worden. Bij Grants is nog een National monument , althans niet ver daar vandaan, daar wilde ik wel graag naar toe.

De weg er naar toe kun je bekijken bij de foto's. Onderweg hebben een tijd gezelschap gehad van een enorm lange goederen trein, dan reden we er links naast, dan rechts en zelfs een keer er onderdoor .

Bij afslag naar National monument eerst even langs de Wallmart voor een P...pauze en wat fruit en iets op brood. Als we uitstappen voelen we hoe koud het intussen geworden is, toen we vertrokken was het 68 of te wel 20 Gr en nu 12 graden.

De lucht wordt intussen ook steeds donkerder en de eerste druppels vallen al. Boven het gebied waar we naar toe moeten voor het park ziet het zwart. Het is daar bergachtig en met regen is het ook niet zo fijn om daar te zijn, dus het wordt Gallup.

We reden overigens op de HW 40 dat is een onderdeel van de historische route 66.

Ons motel ligt aan de oude HW 66, gister geboekt en is prima, geen ontbijt maar dat maken we zelf wel. Dat is ook beter voor de lijn. Even een stukje gelopen, komen veel zgn pawnshops en loanoffices  ( waar je geld kan lenen)  tegen, stadje toont armoedig

Er zijn een aantal kleinere motels zoals de onze, maar we hebben de goede uitgekozen. Vlakbij is het beroemde als we het bord bij het hotel mogen geloven El Ranchohotel, daar waar moviestars komen .waarschijnlijk oude glorie, maar dat mag.

We besluiten eens zo' n pawnshops binnen te gaan, zien het zo vaak op tv, Deze is vrij klein en er staan liggen  spullen die je ook bij kringloop bij ons kan verwachten met een groot verschil. Nieuwsgierig bekijk dan de foto's maar eens.

Zo gaan we naar het centrum en dan eindelijk weer eens naar de Golden Corral althans ....., volgens internet moet er een zijn. Golden Corral wel centrum niet ,

TOm Tom gaf aan hoe we moesten rijden naar het centrum bij bestemming bereikt was niks ja gewone huizen.  Later toen we terug kwamen van Golden Corral ( wat ons deze keer tegen viel, we hebben veel betere gehad ) zagen we het centrum waar we naar opzoek waren  vanaf de snelweg liggen. Alles was toen al dicht en het is  ook te koud , zijn we niet meer gewend .

Morgen ri Flagstaff, daar blijven we een paar dagen, is genoeg in de buurt te zien.

1. John & Sylvia:
    17 mei 2017
    Wat raar hè die grote temperatuur verschillen, ik zou zeggen doe de winterjas maar aan
    Loes als je TomTom naar het centrum van de stad laat navigeren pakt hij vaak exact het midden van de stad (raar maar waar) en dat kan dan idd midden in een woonwijk zijn en niet het centrum zoals wij verstaan onder "centrum"
    Mooie foto's weer en wat een gigagantische rij goederen treinen heb je daar toch hè
    "Have a Nice day"