De prachtige route naar Sedona

18 mei 2017 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg 6 uur 18 mei,  was het hier - 3, het ijs stond op het dak van de auto. Gelukkig konden we nog blijven liggen, maar door het uur tijdsverschil ben je toch vroeg wakker. Ontbijt in Motel, er was alleen brood om te toasten met jam , twee soorten dat dan weer wel , koffie / thee en sap. Oh ja en hele kleine donuts .voor we naar Sedona reden eerst even langs de Wallmart voor drinken en fruit.Het eerste stuk moesten we over de snelweg gelukkig duurde dat niet lang, al gauw kwamen we op een weg door de dennenbossen, wat zijn die bomen daar hoog zeg. Op de borden langs de weg werden we gewaarschuwd voor oponthoud vanwegeg wegwerkzaamheden, dat klopte inderdaad, een paar kilometer lang was er maar een rijbaan voor beide kanten, dus had je pech moest je een hele tijd wachten tot de weg vrij was. Gelukkig hoefden  we zowel heen als terug niet lang te wachten. De weg was wel erg slecht met veel hobbels en kuilen en op dat deel niet of nauwelijks asfalt. Gelukkig kwam er na een paar kilometer een eind aan ook kwamen we toen al snel tussen de rotsformaties te rijden en werd de weg steeds mooier. Eerst hadden we mogen aardig stuk met haarspeldbochten naar beneden weliswaar. Toen werd de weg weer wat vlakker met minder bochten. De scenerie werd wel steeds mooier, was een goede tip van Annemieke , bedankt nog , Kijk maar naar de foto's soms was het jammer dat we niet konden stoppen of dat er bomen in de weg stonden, toch hebben we nog mooie foto's kunne maken zowel heen als terug. Sedona is een echt toeristenstadje, ze leven er daar ook van volgens ons. Gelukkig konden we snel een parkeerplaats vinden, in het hele stadje kon je gratis parkeren, dat viel ons mee. Lekker door het stadje gestruind , etalages gekeken en soms even naar binnen, vooral veel souveniiers te koop, Omdat ik ook een paar kaarten wilde versturen naar mensen zonder internet ( ja ze bestaan nog) op zoek naar een postkantoor, de kaarten hadden we gister al gekocht. Dat was even zoeken en lopen, maar Kees zat geduldig in de schaduw te wachten. Het was inmiddles zo'n 20 graden dus best lekker. En ik vond een stuk lopen niet erg. Nog een ijsje en Kees een hotdog, toen gingen we weer op weg terug. Onderweg op verschillende plaatsen gestopt om te genieten van het uitzicht  en foto's te nemen. Eenmaal ter uw in het motel, bakkie gezet. We hadden de spullen om koffie te zetten onderweg niet mee, want meestal kwam er niks van ivm met wind of geen gelegenheid. Nu waren er plaatsen genoeg geweest en was er ook geen wind, zal je altijd zien. Zoals gister al aangekondigd weer gegeten bij de Chinees, dat hebben we ook voorlopig weer gehad. Op dit moment het is nu 21:46 valt er buiten wat natte sneeuw, morgen hebben ze een mooie dag beloofd, dat hopen we dan maar dan gaan we naar de Grand Canyon en slapen in Williams

1. Syl:
    19 mei 2017
    Omgeving Sedona is mooi, daar had je ook een plekje op de berg waar je met zijn allen de zons ondergang mooi kan aanschouwen.
  2. John & Sylvia:
    19 mei 2017
    Wat een ontzettend mooi gebied zeg, maar wel koud hoor zo 's ochtends vroeg.
    Sneeuw !!??
    Nice pictures weer !!