Van Flagstaff door Monument Valley nu bijgewerkt

20 mei 2017 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

Helaas het verhaal laat even op zich wachten en de foto's ook. De WiFi in het motel werkt niet .Ben nu even bij een visitorcentrum. Wordt vervolgd. Zijn weer in Utah dus tijdsverschil is nu weer 8 uur. We hadden overigens weer een prachtige dag.

Zaterdag 20 mei, op om 6 uur,het heeft weer gevroren , maar geen sneeuw  eitjes koken, die kon ik gister hier dichtbij het motel kopen per 6, ontbijten en weer op weg, het is inmiddels 3-4 Gr wel heel zonnig al. Vandaag hebben we  een lange  rit voor de boog 327 km. Eerst deel van de route hebben we de San
Fransiscomountains aan onze linkerkant,  de Humphreys Peak, die je van verre al kunt zien is de hoogste van Arizona meer dan 12000 ft zo'n 3500 meter. We moeten 80 km naar het noorden en buigen dan af naar het noordoosten, 217 km op dezelfde weg geeft de Tom Tom aan. Het landschap is afwisselend met bergen en rotsformaties.
In Kayenta wil de Tom Tom ons rechtdoor sturen gelukkig zien we net opties het bord Monument Valley. Wat een geweldig gebied is dat enorme rode rotsformaties lijken wel beelden, door mensen gemaakt. We stoppen zowel we kunnen, ook de ultieme Monument Valley foto moet gemaakt worden, bijna hadden we dat gemist. Dan komen we weer even in een groen gebied en denken we, dat we het gehad hebben. Nee hoor we komen nog langs de Mexicanhat en ook langs de San Juanriver, daar zijn mensen aan het raften en met  kano's aan het varen. In het stadje Bluff dat weer ligt tussen enorme rotsformaties deze keer niet rood, is een historisch fort. We stoppen en gaan er kijken, het is een soort openluchtmuseum, waar je pioniershutten kunt bekijken ook een tipi waar Ute indianen in woonden  en een navajohut, gemaakt van klei is daar te zien.
In een van de gebouwen worden quilten gemaakt en zijn ze aan het weven, , althans dat is de bedoeling , maar ze hebben net pauze. Er hangen allemaal kleren uit de tijd van de pioniers, die mag je aan om op de foto te gaan. Natuurlijk laat ik me dat geen tweede keer zeggen, Kees is spelbreker maar ik kan ook best alleen op zo'n wagen, is nog veel stoerder ook hihi.
Helaas maar 1 foto want batterij is leeg teveel foto's gemaakt onderweg .
Het lijkt ons best een leuk stadje , maar we hebben al geboekt in Blanding dus door.
Na zo'n 35 km bereiken we , zoals ze daar in het Visitorcentrum zeiden , het grootste stadje uit de regio. We waren er al eerder geweest en wisten wat we konden verwachten en dat was niet veel. Motel is prima , grote schoon nette kamers, alleen GEEN WIFI, dat is heel vervelend, maar ja kan best keertje zonder. In het visitorcentrum kun je wel internetten dus, dat maar ven gedaan, zoals jullie hebben kunnen lezen. We eten bij de buren het Steakhouse , dat staat bekend om de Navajo taco, is een soort brooddeeg , maar dan anders met vulling wat in een taco gaat. We krijgen een groot bord vol, er zaten  naast soort gehakt en uien etc. best veel bonen in, eerst dacht ik he bah bruine bonen, maar dit waren pintobonen en best lekker. Kees vond het minder maar goed dat kan een keer gebeuren.
Morgen gaan we naar Hanksville is weer best een heel eind bijna 200 km  helaas is er tussen hier en Hanksville geen dorp met motel, we hebben nog overwogen om terug naar Bluff te gaan, maar de 2 motels daar waren vol.