Capitol Reef National Park

22 mei 2017 - Bicknell, Utah, Verenigde Staten

Maandag 22 mei, we hoefden niet vroeg op zouden immers niet te ver weg vandaag. Dus pas uur of 8 eruit , douchen aankleden en op naar het restaurant voor een ontbijt met ei, bacon, toast en hashbrown. Daarna op weg naar Capitolreef,zo'n 22 km rijden , hier is dat absoluut niet ver. Prachtig weer de zon  scheen al uitbundig de temp liep al snel op van -1 vannacht naar 18 graden uur of 10. Later zou het zo' n 25 graden worden. Ik schrijf niet teveel kijk maar naar de foto's.

Na terugkomst heb ik nog een flink eind gewandeld door het dorp. Heel rustig hier mooie huizen maar geen kip op straat of in de tuin, ook geen kinderen. En die zijn hier vast wel gezien , er was een mooie speeltuin , picknick/ BBQ plaats aangelegd, ook daar niemand. Ik kwam ook nog langs een soort meertje maar dat was privé, zat hek omheen. Gister had ik fototoestel mee nu niet. ik kwam weer langs een soort klein kerkje , bleek een societyhal te zijn gebouwd door de pioniersvrouwen aan eind 19e eeuw, er was ook een soort gedenksteen met namen van die vrouwen. Een van de vrouwen heette Edna B de Leeuw, als die geen Nderlandse voorouders had dan weet ik het niet meer, zoals zoveel hier in de VS  het schijnt dat 15% van de totale bevolking in de VS van Nederlandse afkomst is. Gister hing overigens de vlag van het postkantoor hier tegenover halfstok met zwarte vlag eronder weet jiet waarom.

Morgen gaan we via een hele mooie route naar Panguith , na zijn we al eerder geweest op deze reis, vandaar bezoeken we woensdag Zion Nationaal Park, ook op een vorige reis eerder geweest, maar is de moeite van tweede bezoek zeker waard.

Daarna gegeten bij restaurant naar motel, was prima .

1. Paul en tineke:
    23 mei 2017
    ik volg jullie nog steeds ,mooie foto`s ,de prijzen van de motels zijn soms vrij hoog ,komt dat door de touristen ?
  2. Loes:
    24 mei 2017
    Ja en in het weekend gaan de prijzen flink omhoog scheelt soms 30 dollar. En als je in een gebied zit waar veel te zien en doen is voor toeristen betaal je ook meer. Soms dan heb je wel eens geluk dat je bij kleine motelletjes minder betaald, maar vooral in toeristische gebieden zijn die ook snel uitverkocht en moet je er een aantal afgaan. We hebben dit keer ook aantal keren via internet geboekt, ja of je dan goedkoper uit bent is de vraag, alleen ben je zeker van een kamer, dat is na een lange rit wel fijn.