Van Ajo naar Tucson

9 mei 2017 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Het wordt bijna eentonig maar weer vertrokken we vanmorgen rond 8:00 naar de volgende stop. De Tom Tom gaf 218 km aan dus we hadden weer een flinke afstand te overbruggen. Voornamelijk op een tweebaansweg met weinig verkeer gelukkig.

Na Why net onder Ajo bogen we af naar het oosten de HW 86 op, daar  begon al vrij snel het Tohono Indianen reservaat, zie foto's en beschrijving voor informatie.

De scenerie aan beide kanten van de weg was niets anders dan de vorige dagen, vooral veel cactussen en woestijnplanten mooi hoor niks van te zeggen, maar van ons mag het wel weer veranderen. Er woonden niet veel mensen langs de route wel zag je af en toe een afslag naar een klein dorp, eigenlijk een soort nederzetting met huizen , caravans en weinig faciliteiten. We werden onderweg weer gecontroleerd bij een borderpatrol. Wat opviel was dat er veel kruizen en herdenkingsplaatsen langs de weg waren, daar waren doden gevallen in het verkeer. Het was / is eigenlijk geen wonder want de weg is op den duur slaapverwekkend ook nodigt ghet uit tot te hard rijden of inhalen waar het eigenlijk niet kan. We hebben al meer op zulke wegen gereden hier de laatste dagen en zagen steeds best veel van zulke plaatsen.Het grootste deel reden we door het indianenreservaat, na zeker 150 km kwamen we langs Quionota, stond niet op de kaart maar daar was een wat groter dorp en school en begraafplaats .

Op de kaart stond wel Sells, in wat grotere letters en dat betekend meestal dat het ook groter is,  met faciliteiten, we zijn er even doorgereden en zagen een gevangenis waarschijnlijk voor jeugd en een school vlak naast elkaar trouwens. Ook was er nog niet zo lang terug een Plaza gebouwdmet winkels althans dat was de bedoeling maar die waren allemaal dicht ook de supermarkt. We hadden er verder niks te zoeken dus door. Op een gegeven moment dan moet je wel eens, dus benzinepomp opgezocht .Daar werden we aangesproken door een vrouw, nee niet vanwege Kees zijn klompen maar ze zei tegen mij, You look beautiful to day , ze vond de kleding die ik aan had mooi vanwege de kleuren. Nou ja dat zeggen ze ook niet elke dag tegen me, dus was vereerd. Vervolgens begon ze tegen ons te praten of we oude vrienden waren, die ze lang niet had gezien. Zal jullie de details besparen, maar ze zei ook dat we naar Old Tucson moesten gaan daar werden de films van John Wayne opgenomen, een soort museum stadje. Omdat we vlakbij de afslag waren hebben we dat gedaan.

Zoals bij de foto's staat was het helaas gesloten, maar we hadden vervolgens wel een mooie weg naar Tucson door de bergen . We hadden een hotel gevodnendn op internet maar niet geboekt, bij het hotel viel het ons toch tegen dus opzoek naar een ander, we zagen vanaf de snelweg motels maar hoe kwamen we daar , het was even zoeken en paar keer verkeerd rijden en ja hoor eindelijk, eerst ingecheckt bij motel 6 maar die kamer was echt niks stond bijna niks in klein en 1 stoel wel 2 bedden, dus wij weer weg daar toch maar naar de Qualitytime Inn iets duurder, maar morgen een warm en koud ontbijtbuffet. Vlak naast het moeten konden we eten in een Amerikaans restaurant, met Amerikaanse keuken, dat viel jiet erg mee maar vooruit we hadden gegeten, kregen nog korting ook omdat we in motel sliepen. Morgen gaan we naar Tombstone naar de gunfight bij de OK Corral, van Wyat Erp en doc Holliday

Wordt vervolgd

1. Paul en tineke:
    10 mei 2017
    leuk verslag ,maar ik denk dat jullie nu wel genoeg cactussen hebben gezien ,is ook erg droog daar en weinig drukte op de weg en in de dorpjes ,niet zoals in Spanje of Frankrijk
    wij blijven jullie volgen Geniet van de reis groet Paul
  2. Loes:
    11 mei 2017
    Leuk dat jullie ons volgen, ja het is hier idd niet erg druk zowel in de dorpjes als op de weg, behalve in Tucson , maar dat is dan ook een grote stad.