Polperro en Looe

19 juli 2017 - Lawrenny, Verenigd Koninkrijk

Zondag 16 juli, de dag begon bewolkt er viel zelfs een spatje regen, we besloten een stukje hogerop te gaan ri het zuidoosten van Cornwall.
In een magazine had ik gelezen, dat er in Par, vlak bij St Austel een grote overdekte markt moest zijn.
Via Falmouth en Truro reden we naar St Austel en daar aangekomen, zagen we de bruine borden van The Cornisch marketworld al langs de weg.
Het regende licht, dus een overdekte markt was geen verkeerde keuze.
Op de markt waren de gebruikelijke artikelen te koop, van gereedschap tot kleding tot souveniers etc. Ook was er een soort van eetgelegenheid, daar kon je een echte Engels Sundaylunch kopen en eten.
Intussen hadden we besloten om een camping op te zoeken vlak bij Looe aan de kust. ( Niet ver van Plymouth). Omdat we niet wisten of daar een eetgelegenheid bij zou zijn, namens we het zekere voor het onzekere en bestelden de Sundaylunch, die bestond uit in schil gebakken aardappels, wortels en erwten en kool en wij kozen voor kalkoen. Ze kwamen het brengen aan de tafel, helaas was alles overgoten met jus. De kool was nogal grof en had weinig smaak, behalve dan de jussmaak. Kortom het was geen succes.
Eenmaal weer op weg begon de lucht op te klaren, vlak voor Looe en Polperro zagen we een campingbordje, Caradoncamping.
We konden er staan en het zag er goed uit, de plaatsen waren mooi vlak en uit de wind, voor £14,50 .En is was internet over de hele camping.
Ze hadden ook een bar en je kon er zelfs eten.
We kozen een goede plaats, maar besloten meteen weer weg te gaan naar het plaatsje Polperro zo'n 5 km verderop.
Daar aangekomen was er een grote parkeerplaats, het plaatsje zelf was verboden voor auto's, alleen inwoners mochten er in met de auto.
We konden er 3 uur parkeren voor £4,50. Gelukkig hebben we geen grotere camper oftewel motorhome anders had het £ 9,00 gekost.
Te voet gingen we verder, eerst nog een ijsje voor onderweg.
Het was plaatsje lag aan zee en de straatjes werden al smaller, het bestond voornamelijk uit witte huizen.
Er was een haven, die zoals gebruikelijk aan de Engelse kust bij eb droog kwam te liggen. Het weer was weer helemaal opgeknapt en het was zelfs zonnig. Toen we bijna bij de parkeerplaats waren zagen we een pub waar je buiten kon zitten om wat te drinken.
Zie de foto's, die ik er hopelijk zo op kan zetten. Internet werkt niet optimaal.
Eenmaal terug op de camping hebben we het blik worstjes, dat we hadden gekocht van de week warm gemaakt en op een paar sneetjes brood opgegeten.
Om 19:30 ging de bar bij de camping open we besloten daar nog even wat te gaan drinken.
Kees op zijn klompen, al snel kwam er een wat oudere dame naar ons toe , die de klompen Beautiful vond.
We raakten met haar aan de praat en ze vroeg ons bij ze te komen zitten.
Zij en haar man kwamen uit Kent vlak bij Chatham aan de Theems.
Ze kwamen al jaren op deze camping.
Zij hadden net als wij een VW bus, die ze later hadden om laten bouwen tot camper, zij hadden er wel een tent bij.
We hebben toen weer terug liepen om te gaan slapen elkaars Campers  bekeken.
De volgende dag zouden we vertrekken ri het midden op weg naar Wales.

Maandag 17 juli
Aan het ontbijt besloten we om nog een dag te blijven, de zo'n scheen en we hadden eigenlijk geen echte haast.
Dus rustig aan en nog een nachtje bij boeken.
Daarna op weg naar Looe, we hadden een tip gekregen van de vrouw ( zij is Deense van geboorte en ze reden vaak door ons land om haar familie te bezoeken, ze hadden de vorige avond met een kaart van Nederland aan ons gevraagd waar wij woonden) van de camping eigenaar , waar we het beste konden parkeren.
We moesten in West Looe de kust volgen en daar was het vrij parkeren en hadden we ook goed zicht op het eiland St George dat net voor de kust ligt.
We konden dan langs de boulevard naar het stadje lopen.
Zo gezegd zo gedaan, we konden jog net een parkeerplaats vinden langs de weg, was nog wel een eindje lopen naar het dorp, maar geen vervelende wandeling er was genoeg te zien.
Aan de overkant van de rivier die West en oost scheidde ,mag het oostelijk deel, daar waren de meeste winkeltjes en lag ook het strand, vanaf de westkant dat hoger lag had je er een goed zicht op.
Dus op naar beide Looe 's , je spreekt het net zo uit als mijn naam maar dan zonder s.
Het was lekker warm de zon  scheen uitbundig.
We hebben beide kanten bekeken en zijn ook nog op de pier geweest.
Op het strand was het al lekker druk, er waren ook mensen in zee aan het zwemmen. Nu is Kees geen strandmens dus we gingen niet met een handdoek en de nodige spullen erbij liggen. Ik moet zeggen dat hoeft van mij ook niet zo nodig. We hebben op de boulevard een poosje op een bankje gezeten.
Wel ben ik even met met blote voeten door het water gelopen, dat nog best koud aanvoelde.
Op de terugweg naar de auto een broodje tonijn gekocht en dat op een bankje bij de brug opgegeten.
Rond een uur of 14:30 waren we terug op de camping.
De mensen die we gisteravond hadden ontmoet waren verbaasd dat we terug kwamen, want toen zij 's morgens vertrokken naar Looe waren wij nog van plan weg te gaan.
We spraken af om 's avonds met elkaar naar de bar te gaan en samen een hapje te eten.
Het eten was heerlijk, ik had een soort gegrilde kip met pesto , salade en patat en toe een aardbeienijsje . Kees een beefburger met bacon en kaas en patat .
Morgen gaan we ri de grens van Wales en Engeland, maar als we hier weer eens in deze omgeving zijn komen we zeker terug op deze camping.