Llandovery en Lawrenny

19 juli 2017 - Lawrenny, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 18 juli

Het was weer prachtig weer toen we vertrokken van de camping , de vrouw uit Chatham blij gemaakt met een magneet uit Holland, waarop een paar molens en een klompen maker.
Toen ik uit de douche kwam sprak een andere mevrouw mij aan, ze zei dat ze de shoes van Kees zo beautiful vond enorm ik dat maar even tegen hem wilde zeggen ( heb ik dat) hihi.
We reden via de A38 naar Plymouth over de tolbrug (1,50) ri Exeter, daar kwamen we op de M5 ri Bristol.
We hadden op de kaart een camping gevonden net boven Chepstow, dat ligt over de Severn maar nog net in Engeland. Aangezien er twee bruggen zijn en je voor de ene £ 6,70 tol betaald , althans als je van oost naar west gaat, terug is gratis. Besloten we niet de tolbrug maar de andere brug te nemen wat hogerop, die kant moesten we toch op. Tot nu toe was deze brug altijd gratis, je voelt hem zeker al aankomen ook daar moesten we nu het zelfde bedrag betalen, gelijk hebben ze.
Helaas konden we de camping niet zo snel vinden en keren op de bochtige weg was geen optie, dus we besloten verder te rijden onderweg zouden we nog campings  tegenkomen. Dat was ook zo alleen waren die behoorlijk aan de prijs of heel open en er stond op dat moment een aardig windje en aangezien het nog geen 17:00 was reden we verder . Vlak voor Landovery kwamen we langs een camping die vlak was en beschut , £ 14,00 helemaal goed. De faciliteiten waren ook prima, het dorp was vlakbij daar was ook een supermarkt en je kon er bij verschillende restaurantjes eten, Indiaas, Chinees of Engels. Maar wij hadden onderweg al boodschappen gedaan dus eenmaal gesetteld na de koffie was het tijd voor een uncle Ben's maal, dwz rijst ( bijna kant en klaar ) kipfilet vers en een pot zoetzure chinesesaus  met wat verse lente-uitjes erdoor en samen een heerlijke salade mat aardbeien, avocado , tomaat sla en lente-ui een lekker maal.
Na de afwas zijn we nog even naar het dorp gelopen, daar bij de plaatselijke pub een pintje gedronken en toen we zagen dat de lucht erg bron te betrekken terug naar de camping. We waren net bij de camper toen de eerste regendruppels vielen. Al snel werd het weer droog en konden we met de deur open zitten want het was behoorlijk warm nog benauwd zelfs, het onweer bleef uit.
De volgende ochtend toen we aan het ontbijt zaten hoorden we het donderen en dat kwam steeds dichterbij net alles klaar hadden om te vertrekken barstte de bui  los. We hoorden trouwens vandaag en zagen ook de beelden op de tv , dat het in zuid Cornwall in de streek The Lizard, waar we een paar dagen terug waren noodweer was geweest gisteren, er was aan de oostkust daar  een dorp zwaar getroffen , huizen weggespoeld en ook de toegangsweg was niet meer te berijden.
Na enkele kilometers was het weer droog, om 11 uur kwamen we op de camping in Lawrenny aan.
Onze " achter en boven ( camping bestaat uit twee terrassen) buren" waren er ook en vonden het leuk ons weer te zien, kopje thee gedronken bij ze en toen nog even naar andere bekenden een paar caravans verderop .
We zijn weer "thuis " voor een paar weken.
De was in de machine gestopt , dus nu even dit typen , dan kan de was zo in de droger. Alles hier bij de hand wat wil je nog meer.
Straks even bij de pub wat eten, morgen gaan we weer boodschappen doen.