Tombstone bekend van Wyatt Earp en Doc Holliday

10 mei 2017 - Tombstone, Arizona, Verenigde Staten

10 mei , 7:00 uur ontbijt in de Quality Inn, Tucson, we hadden ons er wel iets meer van voorgesteld, hot breakfast, dus misschien gekookte eieren of roerei, nee je kon een wafel bakken met stroop, er was brood dat je kon roosteren , de bekende cakes en donuts ook was er havermout dan kon je zelf met melk of water in de magnetron warmen ook was er een soort al klaargemaakte pap, op je brood jam en Philadelphia . De boter  was keihard ? Natuurlijke ook paar soorten cornflakes en in de koelkast activia. Dus maar toast met philadelphia soort smeerkaas, en een wafel gebakken die samen gedeeld. Voor onderweg nog paar activia's meegenomen, want ja we zijn en blijven Hollanders. Om 10 over 8 zaten we in de auto om naar Tombstone te rijden zo'n 118 km verderop, eerst over de snelweg 10 , die ze daar de Pearl Harbor memorial way noemen. Ri het oosten, bij de afslag ri Sonoita sloegen we rechtsaf naar het zuiden was niet aangegeven als Scenicroute maar wij vonden hem erg scenic, gelukkig was er een plaats vanwaar we foto's konden nemen langs deze route waren er vooral prickly pear cactussen te zien, . In Sonoita linksaf naar het oosten, de omgeving was weer heel anders dan we gewend waren , zoals op de foto's te zien is.

In het land groeiden duizenden yucca's sommige bloeieden nog, we konden langs de weg niet goed stoppen dus foto's vanuit het raam, wat een wijsheid weer, je zag ook meer huizen ranches eigenlijk, niet veel vee. De kleur was voornamelijk licht geel, met groene planten dat waren de yucca's. Met op de achtergrond de bergen.

We kwamen langs historisch Fairbanks, even gestopt stelde niet veel voor dus maar door naar Tombstone, daar waren we zo rond 10:30 uur, echt een toeristisch stadje met veel cowboy uitstraling, hierheeft  Wyatt Earp samen met doc Holliday geleefd een groot deel van zijn leven, er heeft ook de bekende gunfight at the OK Corrall plaats gevonden, dat gevecht word nagespeeld voor de toeristen, omdat wij dat ook zijn kaartjes gekocht a $10,00 pp, daarvan kon naar de voorstelling , bij de drukkerij een " oude krant" halen en naar nog een voorstelling een historic drama. De eerste twee hebben we als ik dit schrijf gedaan, de andere gaan we zo naar toe.

Door het stadje gelopen allerlei foto's gemaakt een hotdog gehaald, samen gedeeld, hadden niet zo'n honger. Toen op zoek naar een motel, uiteindelijk beland bij het "Larian " motel een gezellig motel waar je leuk buiten kan zitten mooie kamer en niet ver van het centrum. Even een bakkie gezet , poosje op het bankje buiten gezeten we gaan zo naar de voorstelling die ging over de historie van Tombstone werd verteld en er waren wat filmbeelden oud of oud gemaakt en een soort maquette die het geheel illustreerde nog even verder het stadje verkennen, daarna hapje eten in een van de leuke eettentjes. We hebben gegeten in Chrystalpalace , lekker was het leukbediend door een knappe jonge cowboy, kwam eigenlijk uit Illinois. Hij heft ons samen op de foto gezet.

Na het eten heb ik nog lekker even gewandeld het was nog heerlijk weer, niet te warm gelukkig zo rond 18 Gr. Hele dag was het lekker Hollands lenteweer zullen we maar zeggen, ze vonden het hier te koud. Tijdens de wandeling  drie hertjes gezien gewoon tussen de huizen, leuk hoor. Onze buren in het motel zijn 2 mannen van onze leeftijd schat ik in,een van de mannen had een vriend in Nederland, nu denken ze blijkbaar hier dat we iedereen kennen in ons land, nou zo klein zijn we niet ook weer niet. Hij had helemaal de naam en plaats opgeschreven, kwam uit Voorschoten ja dat ligt vlakbij , maar wel grappig.mensen zijn hier over het algemeen heel hartelijk en ook belangstellend of misschien gewoon beleefd, dat kan natuurlijk ook. Ze zijn of al in ons land geweest, dan vnl in Amsterdam of willen er graag eens naar toe. De hoteleigenaresse kende het verhaal van Hansje en zijn vinger in de dijk en vroeg of het waar was. Morgen trekken we weer verder, ri oosten misschien zijn we dan in New Mexico ligt eraan wat we onderweg nog tegenkomen. Ik zou zeggen goodmorning to you all, ik ga slapen.

1. Karin Boerdijk:
    11 mei 2017
    Mooi verhaal van die cowboys .
    Kees ook weer blij.
    Ee moeste wel lachen om jullie
    Echte Nederlanders zeker met die klompen.
    En die vrouw die vroeg is het waar van die jongen met zijn vinger in de dijk.
  2. John & Sylvia:
    Howdee Guys,
    Gave dingen doen jullie weer, mochten jullie niet meedoen met de "gunfight" dat lijkt mij echt leuk !!
    Zo te lezen hebben jullie prima "reisweer" nu niet te warm niet te koud.
    We blijven jullie lezen hoor, erg leuk !!
    "Have a Nice day"
  3. Paul en tineke:
    11 mei 2017
    mooi om je verhaal te lezen en de foto`s te zien ,op z`n frans chapeau
    ga zo door Paul